asap zoekt bestuursleden 2016-2017!

asap zoekt nieuwe bestuursleden!

Voor komend jaar is asap op zoek naar nieuwe bestuursleden die de uitdaging aandurven om een succesvolle studentenpartij te runnen. Ben jij gedreven, enthousiast en zou jij graag meer willen weten en bezig willen zijn met de medezeggenschap? Dan zoeken wij jou!
Het asap bestuur bestaat uit vier leden, namelijk een voorzitter, vicevoorzitter, secretaris en een penningmeester.

Voorzitter
Tot zorg van de voorzitter behoren de externe vertegenwoordiging van de vereniging en de coördinatie van de taken van het bestuur. De voorzitter houdt het overzicht en houdt de jaarplanning in de gaten. Daarnaast zit de voorzitter de bestuursvergaderingen, bestuur-fractievergaderingen en de algemene ledenvergaderingen voor. 

Vicevoorzitter

De vicevoorzitter neemt de taken van de andere bestuursleden over bij afwezigheid. De vicevoorzitter is dus ten alle tijden op de hoogte van de bezigheden van de andere bestuursleden. De vicevoorzitter heeft in dat opzicht geen vaste taken en is daardoor breed inzetbaar en flexibel om onverwachte taken op zich te nemen. De verdere invulling van deze functie is aan het bestuur. Voorbeelden zijn: het op zich nemen van de social media en de aanwezigheid bij de Universitaire Gemeenschappelijke Vergaderingen ter ondersteuning van de fractie. Daarnaast neemt de vicevoorzitter zitting in of is hij/zij verantwoordelijk voor de meeste commissies.

Secretaris

De secretaris is verantwoordelijk voor de interne en externe communicatie binnen de partij. Tot zorg van de secretaris behoren de verwerking en de beantwoording van post, zowel de digitale post als de papieren post. De secretaris notuleert de bestuursvergaderingen, bestuur-fractievergaderingen en de algemene ledenvergaderingen. Tevens houdt de secretaris de ledenadministratie bij en archiveert de relevante documenten in de Google drive. Als laatste behoort ook de opstelling en verzending van de maandelijkse nieuwsbrief tot de taken van de secretaris.

Penningmeester

Tot zorg van de penningmeester behoren het opstellen van een begroting aan het begin van het bestuursjaar en een financieel jaarverslag aan het eind. De penningmeester vraagt subsidies en andere acquisities aan. Daarnaast draagt de penningmeester zorg voor de financiële administratie en de financiële handelingen van de vereniging. In voorgaande jaren heeft de penningmeester daarbij ook de rol van campagneleider op zich genomen. Dit houdt in dat hij of zij verantwoordelijk is voor de coördinatie rondom de campagne. Deze rol staat echter niet vast voor de penningmeester en kan dus in overleg ook worden overgedragen aan een ander bestuurslid.

Ook nieuwe betrokkenen die nog niet bij asap zitten mogen solliciteren. asap staat altijd open voor een frisse blik en nieuwe ideeën!

Dus ben of ken jij iemand die geschikt is voor een bestuursjaar bij asap? Schroom dan niet om ons te mailen naar asapnijmegen@gmail.nl met je motivatie en cv. De deadline staat op 8 juni 2016.

Geïnteresseerden zijn van harte welkom op de interesseborrel van 14 april en/of die van 1 juni in het cultuurcafé. Op deze borrels is het mogelijk om alle vragen te stellen die je maar zou kunnen hebben.

Reageer